Szállítás 750 forinttól
  • Szállítási idő: akár a következő munkanapon
  • Szállítási díj: 1 100 Ft‎ egész Magyarország területére

Jó eséllyel téved

16.10.2017 Category: Parfümök

A parfüm helye a fürdőszobában van

Meglepő módon nem. A meleg, a pára, illetve a változó hőmérséklet mind-mind roncsolják az eredeti kompozíciót, így negatív irányba befolyásolják az illatélményt... Odáig nem merészkednénk, hogy a hűtőt javasolnánk, de tény, hogy a spájz lenne az optimális tárolási hely állandó hűvösben és napfénytől védve (még ha ez nem is annyira életszerű).

a parfüm helye NEM a fürdőszobában van

Egy parfümnek egy illata van

Sok tényezőtől – évszaktól, hőmérséklettől, terheléstől vagy bőrtípustól – is függhet egy parfüm valódi illata, de itt nem erre célzunk hanem arra, hogy a fejjegyek, szívjegyek és alapjegyek bizony egymás után bontakoznak ki, ezért mást érzünk közvetlen kifújáskor, más a száradáskor, illetve mást 4-6 óra elteltével.

A parfümöket a legjobban a parfümériák papírcsíkjain lehet tesztelni

Lehetetlen így megmondani, hogyan fog viselkedni a bőrünkön, illetve a hajunkon. Sőt. Mindenkin egy kicsit máshogy érződnek ugyanazok az illatok. Persze praktikus a papírcsík, mert ezáltal magunkkal (és nem magunkon) tudjuk vinni az illatot, amíg kitaláljuk, mit is szeretnénk...

Az illatanyagot a csuklóba kell dörzsölni

Téves szintén. Csak csökkentjük a kompozíció "roncsolásával" az illat tartósságát és rotntjuk az összhatását. Elég csak hagyni, hogy a bőrön megszáradjon... Csukló, nyak, mellkas, haj - ezekkel sosem foghatunk mellé, de érdemes kísérletezni is magunkon, hogy hol a legjobb-legtartósabb. Óvatosan a ruhadarabjainkat is bevonhatjuk a játékba!

Az illatanyagot nem kell a csuklóba dörzsölni

Az illatot a levegőbe kell fúgjni, majd átsétálni rajta

Előjátéknak jó lehet, filmen jól néz ki, de az ilyesmi jobban illatosítja az adott helyiséget, mint az embert.

A parfüm nőknek van, a kölni férfiaknak

Természetesen ez is tévedés, mivel ezek a kifejezések az illatanyag koncentrációját jelentik. Nem is olyan régen írtunk erről bővebben is, így ezúton is ajánljuk a korábbi blogbejegyzésünket... Röviden összefoglalva a parfüm, vagy parfüm koncentrátum rendelkezik a legmagasabb illatanyag tartalommal (ritkábbak és drágábbak is ezek a kiadások). Ezt követi az Eau de Parfum (EDP a rövidítés, de a köznyelvben nem számít eretnekségnek ezeket is parfümnek nevezni), majd jön az Eau de Toilette (EDT, vagy toalett víz), végül az Eau de Cologne (EDC, ismertebb nevén kölni).

Minél erősebb, annál jobb

A Parfum, vagy az Eau De Parfum - ahogy fentebb is célzunk rá - nem minőségi jelzők. Bánjunk csínján az adagolással is, hiszen csak azért, mert az orrunk már nem érzi, akár egész nap is érezhető a parfümünk. Egy visszafogott illat pedig gyakran többet mond bármilyen harsány kinyilatkoztatásnál!

Egy parfümnek nem csak egy illata van

A drágább jobb is

Sok esetben a márkát kell megfizetni, ez tény, de egy olcsóbb parfüm is lehet kiemelkedő minőségű. Ilyenkor szoktuk a leírásában az ár/érték arányt emlegetni... (Például az Elizabeth Arden illatok!) Sok esetben még egy márka különböző illatai is különböző árszínvonalra vannak pozicionálva, mégis mindkét végletük hibátlan (például Diesel Only The Brave és Diesel Plus Plus). A név viszont nem garancia sajnos semmire és nem vetnénk bele magunkat a niche illatok világába se vakon, így érdemes minél többet tesztelni, próbálni és az illatok után olvasni.

A teszterek gyengébbek

Egy rakás “városi legenda” kering a teszterekről, így nem árt időnként tiszta vizet önteni a pohárba ezekkel a darabokkal kapcsolatban… A teszterek bemutató célra szánt csomagolású termékek, melyek a közhiedelemmel ellentétben semennyivel sem tartalmaznak más, vagy kevésbé intenzív illatanyagot, mint a “rendes” verziójuk.

Miért is lenne bárkinek érdeke egy gyengébb minőségű termék? A gyártónak külön még egy technológia kéne ez esetben a teszterek gyártására, míg a vevők tényleg nem tudnák kipróbálni a valódi terméket, a viselkedését a bőrön, illetve az idővel.

Egyedül a külcsín különbözik, cserébe viszont az esetek döntő többségében jóval olcsóbban érhetőek így el – egyszerű, feltűnés nélküli papírcsomagolással, ugyanazzal az üveggel, de sokszor kupak nélkül – a parfümök, mint a “dobozos” kiadások.

x

Strážiť dostupnosť

Ľutujeme, tento produkt je dočasne nedostupný. Pokiaľ máte o výrobok záujem, zadajte Vašu emailovú adresu a pri naskladnení Vás informujeme.

OK